Kotisivut verkkoon

Kotisivut ovat yrityksen sähköisen markkinoinnin kivijalka. Vain harvalla on varaa jäädä verkkonäkyvyyden osalta muiden jalkoihin. Verkkosivuston puuttuminen merkitsee näkymättömyyttä mahdollisilta asiakkailta.

Verkkokulttuuri on nopeatempoista ja usein ensimmäiset sekunnit ratkaisevat jääkö uusi vierailija sivuille. Ensivaikutelman perusteella toiminnastasi tullaan tekemään merkittäviä arviointeja. Lisäksi Internetin nopean kehittymisen ja kasvavan tietomäärän vuoksi yleisön laatuvaatimukset ovat nousussa. Hyvin toteutetulla, ajanmukaisella sivustolla viestit työsi laadusta.

Kotisivun omistajana sinun kannattaa miettiä tarkkaan tavoitteesi ja lähtökohtasi. Tavoitteessaan hyvin onnistunut sivusto pohjautuu perusteelliseen suunnitteluun, laadukkaaseen sisältöön ja käyttäjälähtöiseen toteutukseen.

Verkkosivut tarpeidesi mukaan:

  • Yrityksen kotisivut
  • Henkilökohtaiset tai yhdistyksen kotisivut
  • Kampanja- ja käyntikorttisivut
  • Nykyisen sivuston ajantasaistaminen
  • Sivujen toiminnallisuudet: lomakkeet, uutiset, kartat, sosiaalisen median yhteydet, blogi, monikielisyys, kuvagalleria, mediasoitin, tapahtumakalenteri, ajanvaraukset...

Palvelusisältöä:

  • Sivut helppo päivittää sisällönhallinnan avulla
    (useimmat sivustot avoimen lähdekoodin Concrete5 -alustalle)
  • Hakukoneoptimoinnin perustason toteutus osana sivustopaketteja
  • Kävijäseuranta ilmaiseksi kaikille sivustoille (Google Analytics)

Verkkokauppa

Tavoitteena verkkokaupan perustaminen? Nykypäivän edistyneiden verkkokauppasovellusten avulla nettikaupan ylläpitäminen voi olla helppoa. Menestyäkseen verkkokauppa vaatii kuitenkin markkinointia sekä verkkoliiketoiminnan jatkuvaa ylläpitoa ja kehittämistä. Verkkokauppiaan tulee olla perillä Internetin sosiaalisesta ja osin myös teknisestä ympäristöstä. Verkossa kaupankäynti eroaa merkittävästi tavanomaisesta.

Varsinkin verkkokaupan suhteen sivuston ulkoasu ja tekninen toteutus on syytä tehdä huolella. Valmiita laadukkaita teknisiä alustoja on tarjolla, mutta tarpeisiin räätälöity ulkoasu kannattaa yleensä tilata asiantuntijalta.

Rajallisella budjetilla aloittava voi päästä vauhtiin ulkoasusta ja perustason hakukoneoptimoinnista koituvan kulun jälkeen vain muutaman kympin kuukausihintaan. Markkinointiin on kuitenkin syytä varata rahaa. Laadukkaan asiakaspalvelusi lisäksi etusijalla menestymiseen tulee olemaan digitaalinen markkinointi.

Suomalaisen verkkokauppa-alustan MyCashflow:n sertifikoituna kumppanina suunnittelen ja toteutan asiakkailleni käyttäjälähtöisesti ja luotettavasti toimivia kauppapaikkoja. Alustana MyCashflow soveltuu useimmissa tapauksissa ja sekä pienille, että isommille toimijoille.

Tarjoan myös bittien kulmilta jo entuudestaan tutuille kaupoille uutta, kilpailukykyisempää ilmettä paremmalla käytettävyydellä.

Graafinen suunnittelu

  • Verkkosivustojen ulkoasut
  • Sähköpostipohjat
  • Muut digimarkkinoinnin materiaalit, kuten bannerit
  • Julisteet ja esitteet
  • Logot
  • Käyntikortit
  • Levynkannet
  • Lomake- ja diaesityspohjat
  • Tarpeisiin räätälöidyt älykkäät Excel-taulukot

Ohjelmointi ja verkkosovellukset

Mikäli sivustosi tarvitsee räätälöidyn toiminnallisuuden, suunnitteilla on suurempi projekti tai olet kohdannut teknisen ongelman, niin ota rohkeasti yhteyttä!

Digitaalinen markkinointi

Digitaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkea Internetissä tapahtuvaa mainontaa. Nykypäivänä yhä useampi mainontaan käytetty euro sijoitetaan verkkonäkyvyyden parantamiseen. Perinteisiin markkinaväyliin verrattuna sähköinen viestintä kykenee tavoittamaan nopeasti suuren yleisön ja on hyötysuhteeltaan usein huomattavasti tuottoisampaa.

Verkkonäkyvyyden suunnittelussa on alusta saakka huomioitava, että kiinnostavan ja lukijalle todellista arvoa tuovan sisällön tuottaminen ja säännöllinen julkaiseminen on paras keino rakentaa pysyvää, kiinnostunutta ja aktiivista kuulijakuntaa!

Olennaisena osana digitaalista markkinointia toimii kävijöiden seuranta. Tarjoamani sivustopaketit sisältävät ilmaisen Google Analytics -kävijäseurannan käyttöönoton ja tilastojen koosteet suoraan sähköpostiisi. Mainoskampanjoiden tehokkuutta voidaan seurata tällä työkalulla.

Tarjolla olevat digimarkkinoinnin palvelut:

Sähköpostikampanjat

Uutiskirjeiden lähettäminen on hyvin kustannustehokas tapa ylläpitää ja kehittää asiakassuhteita. Voit myös lähettää mainoskirjekampanjoita esimerkiksi alueellasi sijaitseville kohdeyrityksille tai mikäli käytössäsi on vastaanottajien luvalla koottu kontaktilista.

Tuotan tarpeesi mukaisen sähköpostipohjan käyttöösi ja opastan sinua käyttämään valitsemaasi järjestelmää. Lähetysjärjestelmistä oma suosikkini on MailChimp, jonka kehittyneillä ominaisuuksilla voit esimerkiksi automatisoida uuden blogikirjoituksesi lähettämisen sähköpostitse ennalta määrättyinä aikoina.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnin tarkoitus on nostaa sivustosi hyville sijoille hakukoneiden, kuten Googlen, hakutuloksissa. Valtaosan vierailijoista kerää kolme ensimmäistä hakusijoitusta, siinä missä harva vilkaisee hakutuloksia enää toiselle sivulle asti.

Hakutuloksissa hyvin sijoittumalla sivusto saavuttaa jatkuvan kävijävirran ilman mainoskuluja. Suosituimmat hakusanat ovat kuitenkin kilpailtuja, ja tällöin menestyminen vaatii tarkempaa suunnittelua sekä pitemmän aikavälin toteutusta.

Optimointi koostuu lähinnä laadukkaasta sivuston sisällöstä, kilpailija-analyysista, avainsanatutkimuksesta, tarkoin valituista sivujen otsikoista ja kuvauksista, sivuston suosiosta ja iästä, sekä sivujen asianmukaisesta teknisestä toteutuksesta.

Kohtuullisella panostuksella hakukoneoptimointiin on merkittävää hyötyä erityisesti alkavan sivuston näkyvyyteen. Tämän vuoksi tarjoamani sivustopaketit sisältävät yleensä vähintään hakukoneoptimoinnin perustason toteutuksen.

Hakukonemainonta

Hakukonemainonnalla tarkoitetaan näkyvyyden ostamista määrätyillä hakusanoilla tehtyihin verkkohakuihin. Koska valtaosa suomalaisista verkkohauista tehdään Googlella, on yleensä kyseessä Googlen AdWords -mainospalvelu. Googlessa ostetut tekstipohjaiset mainospaikat näkyvät hakutulosten päällä sekä oikeassa laidassa.

Asiakas maksaa kävijöiden lukumäärän mukaan ja maksimikulut pysyvät asetetun budjetin rajoissa.

Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media on vain muutamassa vuodessa kasvanut merkittäväksi markkinakanavaksi. Jo noin kymmenes maailman ihmisistä on Facebookin käyttäjiä. Sosiaalisen median profiilien luominen ja kampanjat ovat usein olennainen osa verkkosivusto- ja digimainonnan projekteja.

Sosiaalisen median markkinointi jakautuu kolmeen osa-alueeseen: 1) profiilit ja sisällöntuottaminen, 2) kampanjat ja räätälöidyt sovellukset, ja 3) tarkasti kohdennettu bannerimainonta (Facebookissa).

Bannerimainonta

Bannerimainos on digitaalinen versio perinteisestä lehtimainoksesta. Verkkosivustoilla esiintyvistä mainoksista mainostaja maksaa joko ajanjakson, näyttökertojen, tulevien vierailujen tai toteutuneiden myyntien/tapahtumien mukaan. Verkkosivujen omistajana voit myös itse myydä mainostilaa. Tehokkuuden mittaaminen tehdään kävijäseurannan avulla.

Bannerimainonta Facebookissa on kohderyhmän osalta erityisen tarkkaan määriteltävissä.

“Business has only two functions –
  marketing and innovation.”
  — M. Kundare